Snabbladdare

Snabbladdare

Snabbladdare

  • Snabbladdning på 45 min
  • Flera fordon kan ladda samtidigt
  • Högeffektsladdare med CCS
  • Högeffektsladdare Garo, upp till 325 kW
  • Snabbladdning på 45 min
  • Flera fordon kan ladda samtidigt
  • Högeffektsladdare med CCS
  • Högeffektsladdare Garo, upp till 325 kW

Snabbladdare

Snabbladdarna behövs för att

elbilsresor ska kunna göras över långa distanser

där man snabbt vill komma vidare på sin resa. En laddning tar omkring 15 – 45 min beroende på biltyp.

Snabbladdarna behövs för att

elbilsresor ska kunna göras över långa distanser

där man snabbt vill komma vidare på sin resa. En laddning tar omkring 15 – 45 min beroende på biltyp.

De kraftfullaste laddarna kallas för snabbladdare och används nästintill uteslutande vid publika platser. De hanterar mycket höga effekter, 50 – 350 kW, och laddar med hjälp av likström.

Snabbladdarna behövs för att elbilsresor ska kunna göras över långa distanser där man snabbt vill komma vidare på sin resa. En laddning tar omkring 15 – 45 min beroende på biltyp.

Snabbladdare är en kostsam investering och har höga elnätskostnader beroende på sin effekt. Oftast så är det kommuner, elföretag eller renodlade laddoperatörer som genomför utbyggnad av denna typ av laddare, placerade vid ortscentrum, vägkrogar eller trafikstråk.

De kraftfullaste laddarna kallas för snabbladdare och används nästintill uteslutande vid publika platser. De hanterar mycket höga effekter, 50 – 350 kW, och laddar med hjälp av likström.

Snabbladdarna behövs för att elbilsresor ska kunna göras över långa distanser där man snabbt vill komma vidare på sin resa. En laddning tar omkring 15 – 45 min beroende på biltyp.

Snabbladdare är en kostsam investering och har höga elnätskostnader beroende på sin effekt. Oftast så är det kommuner, elföretag eller renodlade laddoperatörer som genomför utbyggnad av denna typ av laddare, placerade vid ortscentrum, vägkrogar eller trafikstråk.

Snabbladdning med DC

I Next Greens’s sortiment ingår DC­laddare med effekter från 45 till 325 kW. DC­laddarna skiljer sig från normalladdning genom att de överför likspänning direkt till bilens batteri utan att utnyttja bilens ombordladdare. Detta i sin tur medger laddning med väsentligt högre effekt.  Next Green’s  DC­laddare finns i standardutförande utrustade med fast anslutningskabel. Laddtiden för en normal elbil (ca 40kWh batteristorlek) är vid 50 kW laddning ca 45 minuter.

DC­laddarna bör vara uppkopplade mot en drift­ och övervakningsportal så nya program­ versioner enkelt kan uppgraderas, och att laddarna syns och övervakas i realtid.

Snabbladdare

Garo QC45-QC150 Högeffektsladdare med CCS

CCS kompatibla elfordon med en laddningskapacitet upp till 150 kW. Användaren ansluter endast laddaren till fordonet och laddningen startar omedelbart. Om identifiering krävs är laddaren utrustad med RFID­kortläsare vilket garanterar att endast behöriga kan använda laddstationen. TFT­färgskärmen rapporterar laddningsprocessen (tid, energi och batteriinformation). Laddningen avslutas av sig själv eller kan avslutas på en stoppknapp.

Laddning upp till 325 kW

Bilindustrin driver på kraven att det skall gå lika snabbt att ladda en bil som att tanka den.Här ligger Garo i framkant med nya produkter som klarar att snabbladda ett fordon på bara några minuter. Dessa laddare kommer i att bli ett viktigt tillskott i utbyggnationen av laddinfrastruktur. Högeffektsladdarna kan leverera 2*175 A eller 1*350A. Laddspänningen är upp till 920V med en laddström upp till 350A DC.

Vill ni veta mer?

Vill ni veta mer om snabbladdning – kontakta oss!